AUTORS


 
Jorge Ordaz Gargallo (Barcelona, 1946)

Geòleg i escriptor. Resideix a Oviedo des de 1972. A la universitat ha exercit  la docència com a professor de petrologia geoquímica. És membre de nombre de l'Instituto Universitario Padre Feijoo de Estudios del s. XVIII, adscrit a la Universitat d'Oviedo. Va ser un dels fundadors de l'Asociación de Escritores de Asturias, a la qual pertany. Com a narrador, escriu preferentment relats i novel·les. Així mateix, és traductor de poesia. Els seus relats apareixen en diverses antologies i obres col·lectives. És articulista a La Nueva España, La Voz de Asturias, El Comercio, Los Cuadernos del Norte, Ábaco, Pretexto, Letras Libres, Clarín, Pembroke Magazine, etc.
Obres: Diabolicón (1984); Gabinete de ciencias asturales (amb Juan Luis Martínez); Oviedo: Biblioteca Popular Asturiana, 1980 (Colección Francatrúa); Las confesiones de un bibliófago (Calpe Narativa, 1989), recentment reeditada per l'editorial Pez de Plata; Perdido Edén (Del Bronce, 1998); Obiter dicta. Cuaderno de notas, Gijón (Los Cuadernos del Bandolero, 2002); El cazador de dinosaurios (KRK Ediciones, 2005), i El fuego y las cenizas (Editorial Pez de Plata, 2011).
Premis: Finalista del Premio Herralde (1985), per Prima donna  (Anagrama,1986). Finalista del Premio Nadal (1993), per La perla del Oriente (Destino, 1993).


Marc Serena (Manresa, 1983)

Treballa com a periodista en diversos mitjans de comunicació. Als vint-i-cinc anys va retratar la seva generació a La volta dels 25 (La Magrana/Ediciones B, 2011), que va ser considerat com un dels millors llibres de viatges de l'any a Espanya pel Premio Camino del Cid i que, recentment, s’ha posat a la venda a Sud-amèrica, la Xina, Hong Kong, Taiwan i Corea del Sud. El blog de l’aventura, Lavoltadels25.cat, va ser distingit per les guies Lonely Planet com el millor del món en llengua no anglesa. El seu últim treball publicat és Això no és africà! (La Magrana, 2013).


David Castillo i Buïls (Barcelona, 1961)

Poeta des de la infantesa, ha combinat la creació literària amb el periodisme. Ha publicat tres antologies, una biografia de Bob Dylan, la novel·la en vers El llibre dels mals catalans (2010) i tres novel·les: El cel de l’infern (Premi Crexells a la millor novel·la catalana del 1999), No miris enrere (Premi Sant Jordi 2001) i El mar de la tranquil·litat (2010). La seva obra poètica inclou La muntanya russa (1992), Tenebra (1994), Game Over (Premi Carles Riba 1997), El pont de Mühlberg (2000), Downtown (2006), Esquena nua (2006) i Doble zero (2011). Per una antologia de la seva obra, li van concedir el Tratti Poetry Prize al millor poeta estranger traduït a Itàlia el 2006.
La seva darrera obra porta per títol Barcelona no existeix (Empúries, 2014).
Ha estat organitzador de diferents cicles poètics i fundador i director de la Setmana de la Poesia de Barcelona des del 1997. D'altra banda, publica articles i ressenyes literàries gairebé des dels seus inicis. Va dirigir el suplement de cultura del diari Avui, actualment El Punt Avui. Va ser director durant vuit anys de la revista Lletra de Canvi i ha estat cinc anys professor de la Universitat Autònoma de Barcelona. Amb el jove poeta Marc Sardà, va publicar el llibre Conversaciones con Pepín Bello, que va tenir una gran repercussió crítica.


Llucia Ramis i Laloux (Palma de Mallorca, 1977)

És llicenciada en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha col·laborat en diversos mitjans de comunicació: va ser redactora en cap de la revista literària Quimera, ha treballat a la secció de cultura del Diario de Mallorca i actualment col·labora a El Mundo, COM Ràdio, RAC-1 i Catalunya Ràdio. És directora i presentadora del programa Això no és Islàndia a IB3. La primera obra seva que va veure la llum va ser Coses que et passen a Barcelona quan tens 30 anys (Columna, 2008). El 2010 va guanyar el Premi Josep Pla amb la novel·la Egosurfing (Destino, 2010). A finals del 2010 l’Obra Cultural Balear (OCB) li ha concedit el premi Bartomeu Rosselló-Pòrcel, que premia una persona o col·lectiu jove que hagi excel·lit en el camp de l'animació cultural, de la investigació (artística, humanística o científica) o de la creació. La darrera obra publicada és Tot allò que una tarda morí amb les bicicletes (Edicions 62, 2014).
També ha escrit relats curts, com La gran Madame, recollit en el llibre Odio Barcelona (Melusina, 2008), i La vergüenza, en el llibre Matar en Barcelona (Alpha Decay, 2010).


Jenn Díaz (Barcelona, 1988)

Es un decir és la quarta novel·la d'aquesta jove escriptora que va néixer a Barcelona i que encara que no ha fet els trenta anys ja s'ha donat a conèixer amb Belfondo (2011), El duelo y la fiesta (2012) i Mujer sin hijo (2013). Belfondo, la seva primera novel·la, ha estat traduïda a l'italià per l'editorial La Linea. També ha participat en dues antologies de contes: Nueva temporada i Bajo treinta, ambdues publicades el 2013.
Altres textos de l'autora estan reunits en el blog Fragmentos de interior i és freqüent la seva col·laboració en les revistes Jot Down, Granite and Rainbow i El blog de mujeres d'El País i El Periódico de Catalunya.



Miguel Serrano Larraz (Saragossa, 1977)

Va estudiar Ciències Físiques i Filologia Hispànica.
Ha exercit oficis diversos: caixer, il·lusionista professional, venedor de llibres, auxiliar administratiu i negre literari. En l'actualitat es dedica a la traducció (seves són, entre unes altres, les versions espanyoles d'una biografia de Nick Drake i d'un llibre que repassa la trajectòria del grup Belle and Sebastian, ambdues publicades per Metropolitan) i, per descomptat, a l'escriptura.
El seu últim llibre publicat és Autopsia (Edit. Candaya, 2013) .
Es va donar a conèixer amb el llibre de relats Órbita (Candaya, 2009), que el va col·locar en la primera línia dels escriptors de la seva generació. És també autor d'una novel·la, Un breve adelanto de las memorias de Manuel Troyano (Eclipsados, 2008). Sota el pseudònimSte Arsson va escriure la novel·la paródica Los hombres que no ataban a las mujeres (1001 ediciones, Zaragoza 2010).  
Els seus contes han estat inclosos en algunes de les antologies de narrativa breu més importants de l'última dècada: El viento dormido; nuevos prosistas de Aragón (Eclipsados, 2006, edició de Raúl Garica i Nacho Tajahuerce); Al final de pasillo (Comuniter, 2009, edició de Octavio Gómez Millán); Pequeñas resistencias 5 (Págines de Espuma, 2010); Doppëlganger. Ocho relatos sobre el doble (Jekyll and Jill, 2011) i XXI. Los nuevos nombres del cuento español actual (Menoscuarto, 2012, edició de Gemma Pellicer i Fernando Valls).

Ha publicat tres llibres de poesia, Me aburro (Harakiri, 2006), La sección rítmica (Aqua, 2007) (llibre al que "La Montaña Rusa Radio Jazz", li va dedicar setmanalment una secció en la qual es reciten alguns dels poemes del llibre, acompanyats de la música de l'intèrpret) i Insultus morbi primus (Lola Edicions, 2011).


Marcos Ordoñez (Barcelona, 1957)

Va néixer en 1957 a Barcelona, ciutat on exerceix com a professor de narrativa audiovisual i teatre. Entre la seva obra narrativa cal destacar els següents títols: El signo de los tiempos (1988), A cualquiera puede sucederle (1990), La esencia del guaguancó (1991), Una vuelta por el Rialto (1994), Rancho aparte (1997), Puerto Ángel (1999), Tarzán en Acapulco (2001) y Comedia con fantasmas (2002). A més de novel·la, ha publicat altres obres relacionades amb el teatre i el cinema, com per exemple Beberse la vida: Ava Gardner en España (2004). Actualment escriu també tots els dissabtes sobre teatre en el suplement cultural «Babelia» d'El País i al bloc Bulevares periféricos. El seus últims títols publicats son Un jardín abandonado por los pájaros (El Aleph, 2013) i Big Time: la gran vida de Perico Vidal (Asteroide, 2014)



Milo J. Krmpotic (Barcelona, 1974)

Va estudiar Direcció de Cinema al CECC, dos anys d'Història de l'Art a la Universitat de Barcelona i quatre de Filologia Anglesa a la Universitat Nacional d'Educació a Distància. Va iniciar la seva carrera com a escriptor amb la novel·la juvenil El bosque de colores. La seva última obra publicada és El murmullo (Pez de Plata, 2014).
Ha escrit les novel·les  juvenils El bosque de colores (1997), El noi i els ones (1999) i El tiempo de los sueños (2005), i les obres per adults Sorbed mi sexo. Un trayecto a las vidas de Paul Boissel (2005).
La seva novel·la Historia de una gárgola (2012) ha estat definida per ell mateix com una novela gòtica amb tocs de comèdia. És cap de redacció de la revista Qué Leer i coordinador de cultura al portal Blisstopic.com, i ha col·laborat amb mitjans com l’Anuari d'Enciclopèdia Catalana, Go Mag o El Periódico de Catalunya.
Amb la novel·la juvenil El noi i els ones va ser finalista del Premi Folch i Torres. Posteriorment, va guanyar el premi NoTodo.com a la millor novel·la de l'any 2010 amb Las tres balas de Boris Bardin (2010), que també li va permetre ser finalista del Memorial Silverio Cañada 2011 de la Semana Negra de Gijón a la millor òpera primera criminal.


Pepe Ribas (Barcelona, 1951)

Pepe Ribas va néixer a Barcelona al setembre de 1951. Va acabar el batxillerat als jesuïtes de Sarrià i va estudiar Dret a la Universitat de Barcelona. El 1974 va fundar la revista llibertària Ajoblanco, que el 1977 va arribar a vendre 100.000 exemplars. A principis dels vuitanta va publicar De qué van las comunas, Kavafis i la novel·la El rostro perdido. El 1987 consolida la seva labor com a editor independent deslligat de qualsevol institució i crea el segon Ajoblanco, del qual va ser el director fins al 2000. Durant aquesta època, la revista va aconseguir situar-se com una de les publicacions culturals i socials més influents en l'àmbit hispà. Els seus reportatges, les cròniques, els retrats i els debats entre artistes i intel·lectuals, les noves tendències i un periodisme d'anticipació encara vigent han mitificat la labor d'aquesta publicació independent.
Pepe Ribas és mestre de la Fundación de Nuevo Periodismo Latinoamericano, imparteix cursos i conferències sobre periodisme i temes d'actualitat, i viu entre l'Empordà, Berlín, Barcelona i Sud-amèrica. El 2007 va publicar Los 70 a destajo i, posteriorment, Encuentro en Berlín (Destino). Actualment, prepara Los 80 al carajo i té en marxa una gran exposició a Barcelona, Madrid i Buenos Aires sobre els anys d’Ajoblanco. 


Jordi Nin 

Va cursar estudis de Belles Arts a la Universitat de Barcelona i a l’Accademia di Venecia (Itàlia). Va estudiar guió i direcció cinematogràfica a l’European Film Centre (Barcelona) i col·labora en diversos programes de formació empresarial i màrqueting comunicacional amb Antonio Valdivia Consultors, E.A.E. Escola d'Administració d'Empreses i EADA Barcelona.
Desenvolupa la seva activitat professional com a director de publicitat a Pioneer Espanya, SA, a l'agència de publicitat TAGG i com a director general i soci cofundador de l'agència de comunicació i disseny Artimaña, SL.
Ha treballat en la direcció creativa de nombrosos projectes, entre ells per a VW-Audi, Peugeot, Yamaha, Kenwood, Sony, Movistar, Grup Endesa o la Generalitat de Catalunya. Actualment, dirigeix la productora Espectrum Produccions, SL. Treballa com a guionista i realitzador cinematogràfic, i en la creació artística per als espectacles urbans audiovisuals. També dirigeix i presenta el programa radiofònic de música clàssica L'hora dels Immortals a l'emissora Calafell Ràdio. 


Helena Rotés (Barcelona 1954)

Professora d'Història de l'Art, actualment coordina un grup de lectura sobre “Art i Literatura” en col·laboració amb els col·leccionistes de Cal Cego.
Traductora ocasional (Natalie Z. Davis, El regreso de Martin Guerre; J. Joyce, Los dublineses; Linda Ehrlich, Bodegón) ha publicat El libro de Rosalinda (amb el pseudònim de Hipólito Pérez, docuficció sobre l'Anglaterra dels temps de Shakespeare, Deriva Editorial,1999), De la Finestra al Balcó (records d'infància a la platja de Calafell, Proa,2004) i El sueño de un hombre gris (ficció biográfica sobre el fill de Francisco de Goya, Ibuksgrup, 2012).



Sebastià Jovani (Barcelona, 1977)

Es va llicenciar en Filosofia per la Universitat Autònoma de Barcelona i es va doctorar amb especialitat en Estètica a la Universitat de Barcelona. És novel·lista, poeta, assagista i agitador cultural. Ha col·laborat i col·labora amb diverses publicacions, com Revista de Letras, Diagonal, Barcelonés, Quimera, Sigueleyendo, l’Independent de Gràcia o Nativa.
Ha publicat l'assaig Los libros del diablo  (Llibres de l’Índex / Ediciones de la Tempestad, 2006) i es va endinsar en la narrativa amb les novel·les Emulsió de Ferro (La Magrana, 2009, Premi Brigada 21 a la Millor Novel·la Negra en català) i Emet o la revolta (La Magrana, 2011). També ha participat en les antologies Matar en Barcelona (Alpha Decay, 2009), Nueve Fresquíssimos d’Espanya (Produccions Escopeta, 2009) i Crims.cat (Alrevés, 2010). El 2012 es va editar la traducció al castellà de la seva segona novel·la, Emet o la rebelión (Duomo), distribuïda a Colòmbia per Océano. El 2014 va publicar dues noves novel·les: L’ètica, un noire caníbal i metafísic publicat per l'editorial de Barcelona Alrevés en la seva col·lecció Crims.cat, y Transnistria, un eixelebrat viatge cap a la distòpia (social i literària), publicat pel segell colombià El Peregrino Ediciones.
Ha participat en diversos congressos i jornades, impartit tallers, i ha estat autor convidat a BCNegra i a les fires llibresques de Madrid (2012), Bogotà i Medellín (2013). Com a poeta i performer, ha participat en diversos festivals i certàmens d'Espanya i d'Europa (Portugal, França, Itàlia o Polònia) i ha estat i és membre de diferents associacions culturals dedicades a la difusió de l'experimentació artística en diferent fronts.

  


Marc Caellas (Barcelona, 1974)

Escriu, viatja i dirigeix obres de teatre en espais no convencionals. Va publicar Carcelona (Melusina, 2011) i publicarà Caracaos (El Peregrino, 2014). A Buenos Aires va estrenar Entrevistas breves con escritores repulsivos (2011), adaptació de textos de David Foster Wallace interpretades per escriptors, i El paseo de Robert Walser (2012), un recorregut literarioteatral que ja es va realitzar també a Bogotà, Montevideo, Madrid i Barcelona. A Bogotà va estrenar ¡Haberos quedado en casa, capullos! (2008) i Notas de cocina (2013), de Rodrigo García; Los críticos también lloran (2009), sort de taula rodona fictícia a partir d'un text de Roberto Bolaño; Las listas (2012), de Julio Wallovits, i Cuento mi vida (2014), instal·lació teatral dirigida amb Esteban Feune de Colombi, amb qui va crear la companyia La Soledad.

 
MODERADOR
José Luis Espina Suárez (Lada – Asturies, 1958)

Llicenciat en Psicologia i diplomat en Direcció de Màrqueting, dirigeix la promotora cultural Bracket Cultura, amb la qual ha desenvolupat nombroses activitats vinculades a la literatura, entre elles les jornades VISOR.
L'any 2007 va participar en la col·lecció de relats estivals publicada pel diario El Comercio, de Asturies, amb el conte Vacaciones siderales. El 2008 va publicar el llibre de relats No gana uno para sustos (Edit. Duen de Bux, 2008), guardonat amb el Premio de la Crítica de Asturias 2008. Ha format part de l'antologia digital Una noche de verano (2010), amb el conte La última de todas las batallas, publicació de l’Asociación de Escritores de Asturias que inclou una selecció de relats de diferents autors asturians. Al novembre de 2012 es va publicar el seu segon llibre de relats, La última de todas las batallas (E.D.A Libros).
Com a editor ha publicat sota el segell editorial de Bracket Cultura l'antologia de relats fantàstics Las mil caras del monstruo (Bracket Cultura).